czwartek, 14 sierpnia 2014

Porozwiązujmy sobie zadania z Javy...

Kiedyś powiedział mi mój wykładowca, aby nauczyć się dobrze programować w języku Java trzeba:
" Pisać, pisać, pisać i jeszcze raz pisać" - innymi słowy rozwiązywać duuużo zadań programistycznych ( po prostu sporo programować ;) ).
Patrząc na to trzeźwym okiem jest to  genialne stwierdzenie, ponieważ jak mamy sobie wyobrazić naukę bez praktyki, to tak jakbyśmy mieli prawko ale jeździli oglądając " Szybkich i wściekłych".
Dochodząc do sedna mojej notki, istnieją na polskim rynku książki, które zawierają w sobie zbiór zadań danego języka, aby zainteresowany mógł wymyślić własne rozwiązanie dla danego problemu. W książkach tych są podane oczywiście rozwiązania, żeby kursant mógł sprawdzić jak można takowe zadanie rozwiązać ale i również co robić aby kod wyglądał zwięźle, nie miał błędów stylistycznych oraz był przejrzysty dla otoczenia sprawdzającego lub współpracującego z danym kursantem.
Chciałabym polecić książkę, która posiada w sobie krótkie, wprowadzenia teoretyczne, które poprzedzają każdy dział w książce. Pozwalają one na rozpoczęcie przygody z  Javą nawet  dla osób, które nie mają żadnego pojęcia o programowaniu.
Również zadania które stanowią dane centrum książki pozwolą utrwalić wiadomości zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym użytkownikom.
W książce są odpowiedzi do każdego z zadań, które zawierają również bardzo ciekawe wskazówki, dotyczące tego gdzie można odnaleźć dodatkowe informacje.

" Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami" - autor Wiesław Rychlicki
Książkę można znaleźć tutaj: link

4 komentarze:

  1. Prosze o udostepnienie książki w wersji elektronicznej ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosi Bartek ;)

    Bardzo mi zależy na tej książce !
    Może mi ją pani udostępnić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, nie mam dostępu do wydania elektronicznego. Ale na stronie wydawnictwa można pewnie zakupić książkę w formie elektronicznej po niższej cenie... niż standardowa... pozdrawiam

      Usuń